onsdag 9 september 2015

Höstshopping till helgen

Herregud vad barnen växer! Båda barnen har fått gå upp (minst) en storlek under sommaren, vilket resulterat i att Oliver i princip inte har några kläder som passar, men Lukas har fått påfyllning i sin garderob av Olivers gamla kläder... Det tråkiga nu när man vill fylla på i framförallt Olivers garderob är att nu när han "gått upp en avdelning" till de större killarnas kläder, så är alla kläder svarta, mörkgrå eller mörkblå... Som om inte hösten och vintern är mörka och deprimerande ändå???

Till helgen tänkte vi faktiskt åka till Ullared en runda för att just fylla på barnens garderober, vinterkläder och regnkläder brukar finnas rätt bra urval av där, och till bra priser med. Maken brukar hitta lite kläder på herravdelningen till sig själv, men jag hittar rätt sällan nåt till mig själv, förutom lite träningskläder. I alla fall en lite rolig "utflykt" tycker jag :)

Igår var jag ute med en kompis efter jobbet, vi satte oss på det nya Coffeehouse by George, i solen på uteserveringen, med varsitt glas vin, och bara tjötade i nästan tre timmar. Sjukt roligt och väldigt välbehövligt kände jag, den energin hängde faktiskt med ända in i den här dagen!

Måste bara kommentera maten med, riktigt gott, och ett stor plus för snygg presentation! 



Förresten, ni har väl inte missat Jönköpings Matguide, där det kommer en massa recensioner på matställen runt om i Jönköping?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar