tisdag 20 maj 2014

Hemmaträning

I teorin är idéen med hemmaträning väldigt bra tycker jag, men i verkligheten skapar jag mig alldeles för många undanflykter och blir distraherad för att det ska fungera riktigt bra, undantaget (typ) löpning. Däremot kan det ju finnas tillfällen när man inte har tillgång till ett gym, tex på semestern, och då man känner att kroppen vill och behöver röra på sig, om inte annat för att jag är rädd att det blir alldeles för trögt att komma igång igen om man har ett för långt uppehåll...

I vilket fall, styrkelabbet, vars träningsprogram jag oftast följer, har satt ihop ett litet men effektivt hemmaträningsprogram:

Träningsprogram från http://www.styrkelabbet.se/
Träningsprogram för att träna hemma

Tycker man får med de viktigaste muskelgrupperna utan att behöva några direkta material.

Vill man ha mer info om hur man kan anpassa varje övning så finns det att läsa på styrkelabbet!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar