måndag 26 maj 2014

Sommarlöpning

Nu när det börjar bli lite varmt och gott ute så har jag kommit igång lite mer med min löpning - till skillnad från vad många andra verkar tycka så springer jag hellre i värme än när det är småkallt, jag får kämpa betydligt mer med andningen i kyla. Svettig blir man ju liksom i alla väder, och då blir jag hellre varm än kallsvettig.
Sen har pulsbandet jag fick på min födelsedag också hjälpt till, med det så har jag faktiskt kunnat pressa ut lite mer, nu vet jag till exempel att jag kan ligga på en puls på ca 160 hela rundan (med undantag för uppvärmning). Jag har inte hunnit testa pulsträning direkt än, nu läser jag bara av, men det får väl bli någon gång framöver med.

I helgen blev det nytt "personbästa" (det är ju fortfarande inte särskilt snabbt, men jag är ändå nöjd utifrån mina egna förutsättningar), och just nu börjar det faktiskt kännas riktigt roligt att springa. Men det är klart, det gör ju sitt till att man har en så oerhört vacker miljö runt sig när man springer. Mina rundor går ju oftast runt Järstorp (har inga problem med att springa på asfalt, vilket jag tackar styrketräningen för), och här har du ju allt det vackra från landet!

De här bilderna är från  min morsdags-runda tidigt (typ) på morgonen i söndags. Har man inte tappat andan av löpningen så gör man det nästan av utsikten. 

Till och med hästarna runt Klämmestorp tog det lugnt och njöt av morgonen. Det här är ju ca 30 meter från vårt hus, känner mig väldigt lycklig över att ha landet så nära!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar