torsdag 7 april 2011

Brum, brrrrrrum, brrrrrrrrrrum!

För den som inte känner oss in persona kan jag meddela att vi har kört en peugeot 307 sedan 7 år tillbaka. Det har funkat bra, även med en barnstol och barnvagn. Det har funkat sådär med två barnstolar och en barnvagn, trots att vi bytte till en mindre barnvagn. Har vi båda barnen och barnvagn med oss så finns det helt enkelt ungefär så mycket packutrymme att man får plats med 2 blöjor. Inte helt smidigt, speciellt inte när man storhandlar, eller när man planerar att åka på bilsemester.

Men idag hände det. Vi har kikat på henne flera gånger innan, och hon har verkligen allt vi vill ha, men vi HADE inte tänkt byta bil just nu... Men så pratade vi om henne igår kväll, lite apropå inget, eller rättare sagt apropå bilsemester, så idag var vi och kollade på henne. Och hon var så fin, så fin!

Titta bara när hon står där och ler så förföriskt... Kom bara och provåk mig, känn på min härliga komfort och min rymliga bakdel!

Det kändes väl UNGEFÄR likadant som när folk säger att "vi ska inte köpa någon hund, bara titta lite på valparna". Så självklart föll vi för henne, med panoramatak, farthållare, regnsensor och dragkrok!

Så nu vet jag inte riktigt vad som hände, men lagom till nästa helg ska vi ta och försöka sälja vår gamla pärla och ersätta henne med något lite nyare och större. Bara inte maken får för sig att det vore ett bra förfarande med någon annan...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar