tisdag 26 april 2011

Jag klagar inte, jag bara konstaterar.

Jag är allergisk. Det är den enda nackdelen med det här annars så underbara vädret. Jättetorrt, inget regn och en massa sol och värme gör att man får en sån där lagom jättedos med pollen. Följden är att jag inte vet riktigt säkert om jag är sjuk (rejäl förkylning) förutom allergin, för det går liksom inte skilja på det. Typ, DEN nysningen var förkylningen, men DEN, DEN, DEN och DEN var allergin. Jaja, jag tar hellre allergi (förkylning?) och detta underbara vädret än regnigt och allergifritt!

Idag har jag bokat in en SPA-pedikyr på nailcenter. Om jag NÅGONSIN ska kunna visa fötterna i sommar så är det ett krav, minst sagt... Herregud, jag är ju glad om jag hinner sminka mig eller fixa håret, att min egentid skulle räcka ända ner till fötterna är inte så troligt! Det räcker att titta på mina händer för att se hur illa det är, just nu sitter det avflagnat nagellack (första gången jag målat naglarna på nästan ett helt år!) sedan två veckor tillbaka. Hmm, borde kanske göra något åt det - eller så bloggar jag en stund till =)

Sitter och slötittar på "plastikturisterna" samtidigt. Det skulle ju på ett sätt kännas som en väldigt smidig utväg att bli av med den där sladdriga ringen som ligger runt magen, men jag känner mig minst sagt skeptisk till att jag skulle vilja göra det utomlands någonstans, ifall det blir nåt strul. Inte för att jag har tänkt göra det, vill jag bara tillägga.

Nähä, från den ena läkaren till den andra, nu börjar House!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar