måndag 11 april 2011

Jag bor i fel land

Tror inte att det GÅR att blogga utan att nämna det helt galet vackra vädret!! Idag kändes det ganska trögt att gå till jobbet, hade hellre varit hemma och ute hela dagen... Men men, än har ingen ringt från Svenska Spel och sagt att jag vunnit drömvinsten? De kanske inte har rätt telefonnummer.

Lukas sken som en egen liten sol när han fick vara ute i trädgården utan att vara fastspänd i vagnen. Väldigt spännande att krafsa i gräset med!

Storebror var ju inte sämre, han har varit ute precis hela tiden och lekt med grannbarnen och hjälpt pappa att snickra.

Skämt åsido så har ju den här helgen varit riktigt, riktigt skön, och i söndags kunde vi till och med äta lunch ute på altanen - i bara T-shirt! Det är nästan läskigt hur mycket bättre allt känns när solen lyser och det blir lite varmt, egentligen borde man bara ta sitt pick och pack och flytta söderut... Fick jag välja skulle jag kunna tänka mig att leva i både Frankrike och Spanien - båda länderna har ju god mat ;-)

På tal om Frankrike så får vi inte får nya bil förrän nästa onsdag, det känns riktigt segt, vill ju ha den NUUUUU!! Men men, nu är i alla fall garaget uppfräschat och omgjort för att passa henne =)

Har för övrigt bestämt mig för att köra på LCHF lite striktare ett tag nu igen (har ju kört GI ett tag) bara för att försöka bli av med de där sista efterhängsna kilona innan de gör sig alltför hemmastadda. Men den här gången är det mycket lättare eftersom man har lite mer koll på do's och don'ts (stavar man det så?), så det känns inte so så stor omställning.

Det här var ett lite splittrat inlägg, men hjärnan känns lite halvdöd så jag skyller på det! Eftersom alla bara MÅSTE vara lika intresserade av mina barn som jag själv är så kommer ett till foto på Lukas =)

Så stolt när man får stå lite (nästan) själv.

1 kommentar :

  1. Anna i Mossahus =)12 april 2011 kl. 21:33

    Jättefina bilder=)
    Tänkte på det...
    Vill du ha tillgång till min blogg? Det kan du få, om du är snäll;)

    SvaraRadera