söndag 24 april 2011

Jag ska aldrig äta mer...

*stön*

Jag är fortfarande mätt sedan i går tror jag... Jösses! Vi spenderade dagen med min familj inklusive min bror som är hemma från Göteborg över påsken, och vi började med lite födelsedagsfika hemma hos mina föräldrar. Eftersom jag och min bror fyller år väldigt tätt (jag fyller 1:a maj och han fyller bara ett par dagar innan) och han inte är hemma på sin födelsedag så passade vi på nu när vi var samlade. Inget avancerat, men vi fick en väldigt god cheesecake (Leilas) som mamma hade bakat, och så var det lite presentutdelning =)


Det här kan eventuellt vara den enda kakan jag bakat där antalet angivna portioner (10) faktiskt stämmer, för den blir väldigt mäktig, men supergod!

Jag fick min fina klänning från House of Lola, och en tröja därifrån med av mina föräldrar, och av min bror fick jag ett jättefint halsband med matchande örhängen (TÄNK att han hade åkt hit och gått på symässan och hittat PRECIS det halsbandet jag ville ha ;-) ). Maken firar mig på min födelsedag, så jag får något roligt då med =) (det har inget alls att göra med att jag ska på ett nytt Lola party ett par dagar innan...)

Därpå var vi lite hälsosamma en stund och gick ett varv runt Munksjön, och Oliver cyklade hela vägen - jätteduktigt! Sedan började ätandet igen, det blev lite trerätters... Förrätten var grillad haloumi med sparris, grillad citron och färsk babyspenat. Sedan blev det grillat lamm med ugnsrostade grönsaker, och till efterätt blev det tiramisu...

Så, i morse när jag vaknade kände jag att nu har jag nog banne mig lite mer motivation till att köra LCHF/GI igen, det blev ju inte en så lyckad nystart sist... Motivationen har absolut inget att göra med min något påsk-dallriga mage - eller?!?! ;-) Jaja, den beror ju i alla fall inte på godis, det känns ändå bättre att fuska med god mat och efterätt än med godis, även om resultatet blir detsamma.

Nu ska jag ta och gå ut och sätta mig och sola lite, medan Lukas fortfarande sover!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar