söndag 12 maj 2013

Trädgårdshelg

Jag känner mig ganska vuxen när jag påtar i trädgården. Och oväntat lycklig - jag har absolut minnen av att det var pest och pina att hjälpa mamma att rensa när jag bodde hemma, men här i min egen trädgård tycker jag att det är ganska skönt. Men så gör jag det ju bara när det är fint väder och om jag känner för det...

Idag var jag och köpte lite nya växter, jag var ju inte direkt ensam i Backamos Handelsträdgård...

Nu, tillslut, har mina tulpaner börjat titta upp i rabatten. Det kommer lite som en överraskning, jag kom inte ihåg att jag hade planterat några i den här rabatten... ^^
Jag hoppas att min extremt omsorgsfulla (och chansartade) beskärning av äppelträden kommer innebära att det blir mängder med äpplen i år. 
 Barnen har haft en bra helg med, i går hade Oliver sitt party. Det blev totalt 7 barn, vi fick lite trevligt sällskap av familjen F med barn med - efter träningen, stojigt men roligt, och viktigast av allt så var ju Oliver jättenöjd.

Idag har det varit blandade aktiviteter, och en stund hos mormor mitt på dagen.
Lådbilen fick lite "revival" här i helgen, förra året var det ju bara kul i en vecka, så vi får väl se om det håller i sig den här gången. 
Lukas är glad om han bara får vara precis där storebror är, och helst göra exakt samma saker. När han inte rymmer vill säga... suck. 
Maken var väldans duktig och tvättade huset - eller södersidan i alla fall. Vi tänkte börja med att måla den i år, så behöver man inte måla HELA huset på en sommar. 


Sen hade jag lite random en sån söt bild på makens systerson William med, de var ju och hälsade på förra helgen. 

Väldigt lik sin söta mamma!
 Själv har jag varit ganska förkyld, väldigt allergisk och extremt hes den här helgen, jag har nästan ingen röst alls och näsan rinner som en kran. Hade först en tanke om att det BARA var allergi det handlade om, men det får jag nog ge mig på... Därmed har jag varit så där trött och retlig som man kan vara när man blir riktigt allergisk, och dessutom blir det INTE bättre av att man inte kan kommunicera vettigt med vare sig barn eller man...!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar