tisdag 6 september 2016

Bästa vs värsta

Hittade listan hos "att vara någons fru", så jag lånade den. 

Min äckligaste mat.

Egentligen gillar jag ju nästan all mat, men jag har ett par undantag. Dels klarar jag verkligen inte av Korv Stroganoff, och sen avskyr jag all mat med frukt i, typ Flygande Jakob eller Pizza med ananas eller banan.

Min godaste mat.

Som sagt gillar jag ju nästan all mat, men kanske att jag brinner lite extra för ganska enkel mat där bra råvaror kommer fram (tex sushi). I övrigt är det mer humöret som avgör!

En bra Caesarsallad kan ju vara rena drömmen tex. 


Fika jag säger nej till:

Va, nu förstår jag inte, säga nej till fika? Men ok, det finns EN grej jag inte kan äta utan att få kväljningskänslor – Budapestrulle. Det är nåt med blandningen maräng/grädde/mandariner som är liksom... Uäck.

Fika jag säger ja till:

Typ all fika, men några favvisar är smörbullar, semlor, vaniljhjärtan och mandelpastejer.

TV-program jag aldrig skulle titta på:

Dokusåpor typ Paradise Hotel, jag blir så vansinnigt förbannad på hur dumma och självupptagna folk kan vara.

TV-program jag gärna skulle titta på:

Nu rullar det mest serier på Netflix hemma – avslutade just makalöst bra ”the Fall” – men när det gäller tv blir det väl emellanåt nåt trädgårdsprogram, inredningsprogram eller allra helst matprogram.

Hatväder:

Råkyla. Ni vet, fuktig, rå kyla, som brukar vara värst vid 1-3 plusgrader på vintern, när det blåser från sidan. HATAR att frysa…

Älskväder:

Jag gillar liksom MYCKET väder. Första solen på våren, en gassande sommardag, en klar och krispig höstdag, eller när det snöar sådär riktigt vackert. Men även ett rejält åskoväder eller snöstorm – om jag inte måste vara ute i det.

Då tappar jag humöret helt och hållet:

Haha, ja tyvärr är det väl oftast nåt av barnen som kan få mig att tappa humöret, de vet ju EXAKT vilka knappar man ska trycka på.

Då blir jag svinglad:

Hmm, av att umgås med nära vänner och bara tjöta, hitta på små ”äventyr” med familjen, eller om nån överraskar med tex lite fika eller nåt. Ja alltså, allt ätbart gör mig ju rätt glad ;-)

Sämsta musiken:
Håkan Hellström och ”lidande, djupa låtar”. Jag skiter (typ) i texten, ge mig bra MUSIK!

Bästa musiken:

House och techno är väl basen i det jag gillar, allt med mycket rytm i gör mig glad. Och trummor, massor med trummor!

Värsta tiden på dygnet:

Mellan 14-15 på eftermiddagen… snark.

Bästa tiden på dygnet:

Morgon och förmiddag – oftast har inget hänt som förstört min i grunden positiva syn på dagen och jag har mycket energi.

Då blir jag grinig:

När jag är hungrig eller uttråkad, annars tror jag att jag har ett hyfsat jämt humör faktiskt.

Då blir jag tillfreds:

När jag har tränat och ätit, och sen får lägga mig och slappa en liten stund. Eller när man gjort klart ett projekt hemma, typ storstädat huset och är klar.

Mitt sämsta humör:

Som sagt, tycker inte jag har sådär värst gräsligt humör, men när folk är inkompetenta eller beter sig på ett dumt sätt så blir jag väl inte toppenglad direkt.

Mitt bästa humör:

Svårt att säga exakt när det händer, men när  jag ÄR på riktigt bra humör vill jag oftast hitta på spontana saker och umgås med nära vänner. Är jag inte på så bra humör vill jag vara själv.

Sämsta grejen jag äger:

Ja du. Jag är hyfsat bra på att slänga skit jag inte använder (mest pga platsbrist men även pga tillfredställelsen att göra sig av med det), men i övrigt vet jag faktiskt inte riktigt vad det skulle vara?

Bästa grejen jag äger:

Maken kommer bli väldigt lycklig nu, men en av mina favoritprylar är läsplattan jag fick av honom för ett par år sedan, den är extremt flitigt använd.

Fulaste klädplagget jag vägrar bära:

Hmmm, har väldigt svårt för tex jeans med väldigt hög midja, eller saker med axelvaddar….

Plagg jag älskar att bära:

Hemma är det mysbrallor, trosor och t-shirt. Bara. Sååå skönt... På jobbet känner jag mig mest bekväm i ett par jeans och nån top/tröja.

Dofter jag inte tål:

Riktigt kvalmiga tant-parfymer… Hua!

Dofter jag älskar:

Allt som luktar rent, bäst är det när man går förbi en tvättstuga i ett hyreshus och det luktar sköljmedel... Och bebisar, de luktar alltid så gott.

Värsta personlighetsdragen hos andra:

Bittra och negativa människor som inte kan se positiva saker. Helt ok om man bara har en dålig dag, men folk som är såna jämt… Nej tack.

Bästa personlighetsdragen hos andra:


Positiva och humoristiska människor är bäst – och människor som har lite självdistans (vilket brukar vara detsamma som att de är roliga). 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar