fredag 23 september 2016

Friday Things

Vet ni, igår kom jag på att det, trots att det är jättemycket att göra och väldigt stressigt, är riktigt roligt att jobba igen! Det är ju det HÄR som är kul, full rulle och man får vara riktigt kreativ inför bla Elmia Garden. Kul! Försöker hålla kvar den känslan och försöker att inte stressa upp mig alltför mycket. Jag hoppas att ni också har en bra fredag, på jobb eller hemma, för här kommer veckans länktips!


  • För mig är brunch något av det lyxigaste som finns - kanske till stor del för att det är så sällan det finns möjlighet att äta det? Vardagarna hinner man ju inte, och lördagar har vi ju träning på morgonen, så det blir i så fall söndagen - om man orkar. Dessutom är jag en sucker för scones, och jag tyckte de här Frukostcupcakes'en såg ungefär ut som en scones och en muffins hade mötts - a match made in heaven!


  • Ibland fastnar jag totalt för mat som låter intressant, vet att jag skrivit om det förut, som filbunke, kalvdans och annat skoj. Ofta visar det sig vara en besvikelse - men jag måste ändå testa! Nu hittade jag ett recept på en sån sak som jag tänkt prova jättelänge, nämligen äggost? Ser ut lite som kalvdans faktiskt, men i vilket fall MÅSTE jag verkligen testa. Verkar dessutom enkelt?
  • Vet inte om ni märkt det, men det har blivit många recept från Mästerkocks-Catarina på sistone, men jag gillar att hennes recept är ganska enkla att göra med få ingredienser, men ändå låter fantastiska. Den här veckan hittade jag en Ångkokt Blomkål med Brynt Smör - inget jättenytt men en påminnelse om det här grymma tillbehöret/huvudrätten. 
  • Jag älskar fluffet i en bra, gammeldags chokladboll (typ mums mums), det är liksom... fluffigt och ljuvligt på en och samma gång. Det där torra kexet i botten är ju däremot ganska trist, förstår inte varför inte JAG kom på att man kunde göra MumsMums på Ballerina-botten???
  • Ok, ok, ni som kan/får/vill dricka alkohol (ja, jag saknar ett glas vin oväntat mycket) ska också få ett tips, nämligen Cider Beer Sangria - med min favorit veteöl i. Kan tänka mig att den blir sådär fräsch och god.... 
  • Sen måste jag ge er ett tips med - eller, det känns som jag är sist på bollen här, men hemma nu kollar vi på The Nightmanager. Herregud vilken bra serie!?! Har ni inte sett den än så kan man nu se den gratis på Tv4 Play, vi har två avsnitt kvar och jädrans vad spännande det är!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar