måndag 23 februari 2015

Unnar er alla detsamma!

I morse när jag åkte till jobbet så slog en tanke mig när jag satt i bilen (tro det eller ej, men ibland händer det ;-) ). Jag är så sinnessjukt tacksam över att jag har ett så bra liv att jag faktiskt kan ägna tid åt träning och kost. Familjen är friska, jag och maken har jobb, barnen har det bra på skola och dagis och DÄRFÖR har jag den oerhörda lyxen att lägga tid på något så trivialt som att justera min kost... Helt ofattbart egentligen, när man tittar lite på världen i stort. Men jag ÄR tacksam för det, och tänkte försöka dela med mig lite av den känslan genom att försöka sprida lite extra bra stämning i min omgivning!

Att ha det så bra att man kan fundera över hur mycket protein man får i sig, eller att fundera på hur man kan förbättra fysiken genom träning, det är ju extremt lyxigt. För när INTE allt är som det ska, då finns ingen ork till sånt - det räcker med att man sovit lite dåligt, har sjuka barn, eller lite för stressigt på jobbet, så hamnar ju genast kost och träning lite i "bakvattnet", och då är ju ändå även det tämligen små problem!

Men, för tillfället och så länge lugnet varar så njuter jag av att mitt största bekymmer för dagen är att det kommer regna på mig när jag går ner till gymmet på lunchen, och jag önskar att även alla mina vänner kunde få slippa sina problem så att det största orosmolnet för dagen skulle vara huruvida man tar en semla till kaffet eller inte.

Ta hand om er!


1 kommentar :