fredag 27 februari 2015

I don't wanna go down that road...

Tro mig, trots min till synes orubbliga träningsmoral så har jag veckor (som denna) där jag verkligen inte känner för att dra iväg och träna, varken på lunchen eller efter jobbet. Såna där veckor när man letar efter varenda möjlig ursäkt för att slippa, ni vet?

Där kommer dock ett visst mått disciplin in, jag har inga större problem att skippa en träning när det kommer något emellan, om man är allt för stressad, eller blir sjuk, men att hoppa över en träning för att man inte känner för den, DET är inget vinnande koncept.... Jag är lite (befogat) rädd för att om jag hoppas över en enda träning med just den motiveringen, då blir det lätt två, tre och sen har jag tappat all rutin. Det har hänt förr, men det SKA inte hända igen! Så - jag släpar iväg mig till gymmet ändå, och gör ett halvdant pass (som det blir när man inte är motiverad), där den största vinsten är att jag faktiskt gick dit. Ändå.

Så en sån här vecka är det bara att bita ihop, få det gjort, och hoppas på att inspirationen infinner sig igen nästa vecka - för jag VET ju att den kommer, jag älskar ju att träna! Haha, vilket för övrigt är en mening jag aldrig trodde jag skulle säga...

Det är inte så ofta jag dricker energidrycker, men såna här veckor kan det
vara det som ger lite extra puff på gymmet. 
Om nu någon vill ha lite mer inspiration än den JAG kan förmedla, så rekommenderar jag er att besöka Glenns blogg!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar