fredag 13 februari 2015

...och bara 66 dagar kvar...

Haha, 4 dagar in och det är JOBBIGT att tänka på kost... Vilket skämt. Jag behöver inte bekymra mig om att jag kommer vara hungrig, för det blir rätt mycket mat man ska äta - om minst 140 g ska bestå av protein med (alltså inte 140 g kött, utan 140 g protein), däremot så blir man ju omedelbart EXTREMT sugen på sånt som man INTE bör äta eller dricka - ett glas vin tex, eller en semla (!).

Nåväl, hoppas jag kommer in i rutinerna snart bara, lite ovant att komma ihåg att man måste laga mat så man har matlåda med sig varje dag, jag brukar äta ute lite då och då annars.

Träningen flyter på bra, det har varit fullt ös den här veckan, och idag blir det en välförtjänt vilodag känner jag. På kvällens meny med barnen står Pulled Chicken Tacos, man behöver ju liksom inte ha tråkigt fredagsmys när det ändå finns så mycket gott att äta - men nån efterrätt blir det nog inte idag däremot. I morgon är det ju lördag, då kommer det bli en liten semla och ett glas vin på kvällen, fördelen med att äta mer på helgen är ju att man faktiskt KAN klamra sig fast vid tanken att "på lördag, då ska jag äta en semla minsann".

Veckans mat har hittills bestått av bland annat köttfärssås med mathavre, fläskfilégryta med rotsaker och så min älskade äppelpajsgröt, inget att klaga på!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar