lördag 8 december 2012

Aktiv dag

Idag har jag och Oliver varit uppe i Hallby och åkt längdskidor, han fick ett par av mormor förra året och jag har mina kvar som jag fick innan jag flyttade hemifrån, så det var bara att pallra sig iväg =) Var lite orolig för att Oliver skulle ge upp när det inte funkade meddetsamma, men efter min oerhört pedagogiska jämförelse med att det är som att sparka på sparkcykeln fast med en fot åt gången (haha, ja han fattade ju) så fick han faktiskt snabbt kläm på det och fick upp farten. 2 km blev det, och när vi var klara var han bara lite besviken över att vi inte kommit till den stora backen (han trodde vi skulle komma till en slalombacke i slutet fast jag förklarat att det är en helt annan sak) och ville åka ett varv till =) Det hade nog varit att utmana ödet, för han såg rätt trött ut, men kanske det blir ett varv i morgon med.

Duktig kille som kämpade jättebra!
Stolt men trött när vi var klara!
Det var sjukt vackert i skogen, hur mycket snö som helst, och lätt och fluffig med så den låg som ett täcke över granar och träd.
Solen tittade fram i slutet av turen.
Jag har inte åkt skidor på över 3 åt, senast var jag gravid med Lukas och inte så ... smidig. Idag gick det ju väldigt sakta, men det kändes mer kul än jobbigt i alla fall :)
Efter skidåkningen fick jag lite bråttom, skulle följa med ett par kompisar ner och styrketräna, så det blev en snabb lussekatt och lite varm choklad och så iväg till Sportlife =) Är faktiskt riktigt roligt tom att styrketräna, i alla fall med lite sällskap och coaching.

Nu ska jag göra amerikanska pannkakor, det blev bara soppa till middag i dag så vi får nog fylla på magarna lite innan natten. Lukas äter typ ingenting dessvärre, hade hög feber för 5:e dagen i dag, så nu har vi hämtat ut penicillin som han ska äta i 5 dagar.... Hoppas det ger med sig så fort som möjligt nu, han står tryckt mot rutorna här och tittar ut på snön "åka pulka, snö ute!" Tycker så synd om honom som inte kan vara ute och leka i det fina vädret... =(

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar