måndag 31 december 2012

2012

Hittade den här listan hos UnderbaraClara, och eftersom jag älskar listor så snor jag den helt fräckt! ;-)

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Åh hjälp, nu kan det här blir pinsamt om jag har glömt bort någon, men jag tror inte det. Fast jag vet i alla fall en som kommer bli det nästa år... =)
Dog någon som stod dig nära?
Nej, och det är jag glad för!
Vilka länder besökte du?
Vi var på kanarieöarna i våras, så Spanien då. Och så bilsemester i Tyskland i somras, får väl även lägga Danmark till listan. 
Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Ja, friska barn, en lyckad semester och en fast anställning!
Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Haha, ja det var ju rätt fråga till nån som inte kommer ihåg vad jag gjorde igår... 
Vad var din största framgång 2012?
Min kropp ;-) Eller alltså att jag lyckats ta kontrollen över den och sakta men säkert kämpar för att få den dit jag vill!
Största misstaget?
Hmmm. Kanske att jag skulle stått på mig ÄNNU mer när Lukas hade lunginflammationen i våras, för att fått vård tidigare. 
Bästa köpet?
Tja, eftersom jag köpte en skinnjacka i går så får jag väl säga den ;-) Och mina bruna kängor, förresten, de gillar jag med!
Vad spenderade du mest pengar på?
Tja, mat och boende mest. 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att jag vågade sparras! Känner mig riktigt stolt över det =)
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Gangnam Style, tror jag
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det har varit ett jobbigt år, med turbulens på jobbet och sjuka barn, så det är nog inte ett av de bättre åren jag har upplevt. 
Vad önskar du att du gjort mer?
Träffa mina vänner, hittat på nya saker. 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Ingenting direkt, det som har "skitit sig" har varit sånt jag inte direkt kunnat påverka själv. 
Blev du kär i år?
=)
Favoritprogram på TV?
Historieätarna, det är typ det enda programmet jag kollar på på TV. Annars blir det film och serier, Dexter är ju toppen, som vanligt. 
Bästa boken du läste i år?
Hmm, den som i alla fall gjort mest intryck är "50 shades of Grey" ;-)
Största musikaliska upptäckten?
Haha, inget...
Något du önskade dig och fick?
Stöd från vänner!
Något du önskade dig och inte fick?
En fast anställning. En semester med friska barn.
Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Ingen aning!
Vad fick dig att må bra?
Egen tid att träna och bara vara mig själv. 
Vilken kändis var du mest sugen på?
Är inte direkt nån kändisjagare så, men kanske Robert Downey Jr i Sherlock Holmes 2 (om det nu var i år den gick)
Vem saknade du?
Vänner jag inte hann träffa tilräckligt mycket (Jossan! Ida!)
De bästa nya människorna du träffade?
Nya jobbarkompisar =)
Mest stolt över?
Att jag äntligen börjat ta kontroll över min kropp =)
Högsta önskan just nu?
Tja, fred på jorden, att alla ska vara friska och må bra. Men förutom det så önskar jag mig mest en fast anställning... Suck.

2 kommentarer :