måndag 3 december 2012

Vinter

När man går in på yr.no och ser vädret för de kommande dagarna:


Då har jag svårt att inte le lite. För jag gillar att det är Vinter när det är vinter. Inte grått, blaskigt och bara råkallt, utan mycket snö och lite lägre temperaturer. Hade jag kunnat välja helt fritt så hade jag nog i och för sig skippat det här med vintern och flyttat ner till varmare breddgrader, men nu är det som det är och då vill jag gärna ha en Ordentlig Vinter. Däremot avskyr jag verkligen att frysa, men jag försöker lära mig att jag måste ta på mig MYCKET kläder på vintern (borde ju inte vara så svårt att lära sig kan man ju tycka). 

Vackert är det med, med vintersol och snö. 
Dessutom älskar jag att åka skidor - och med skidor menar jag framförallt slalom. Min bror älskar typ alla vinteraktiviteter - skridskor, längd och slalom, men hittills har jag helt enkelt varit i för dålig kondis för att tycka att längdåkning är nåt roligt, och skridskor KAN jag bara inte åka. Det sitter nån mental spärr för det... Slalom har jag åkt sen jag var liten, men några skidsemestrar har det inte funnits pengar till utan de lokala backarna har fått duga, tekniken är väl ok men oftast är det benen som inte orkar med i slutet av dagen. 

Det ska bli kul och se om det går nåt lättare i år, när grundkondisen är lite högre, kanske att det får bli lite mer längd och slalom när brorsan kommer hem =) Om inte annat är det ju både roligt och jobbigt att åka pulka en hel dag, och DET lär det ju bli en hel del om barnen får bestämma =)

Lukas är helt klart mer taggad när det gäller snö i år än han var förra året. Kan ju iofs bero på att han är lite mer rörlig i vinter, även med overallen på. 
Snowracer var ju jättekul!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar