onsdag 26 december 2012

Post-jul-syndrom

Jaha ja, då var den över för i år, julen. Känns ganska skönt, även om vi har en väldigt opretentiös jul med få "måsten". Julafton rullade på ganska snabbt, barnen fick två större paket på morgonen, Lukas fick ett playmobilhus med 511 möbler (däribland 16 små, små bestick, bara för att ge en komplett bild av hur mycket smått som ligger över hela huset nu) och Oliver fick ett rymdskepp i LEGO. Vi hoppade julmaten och körde fika och ostbricka med min familj på eftermiddagen/kvällen - mycket godare. Gårdagen spenderade vi hos mormor och morfar, vi åt gott och spelade ett av årets sällskapsspel, mycket trevligt!

Eftersom jag blev deprimerad inför utsikten att inte få ett enda paket så kom jag ju på att jag och maken skulle byta, hade väl inte något avancerat i tanken, men jag fick ett helt katastrofkit med medföljande instruktioner =) 
Idag var väl en något mer utmanande dag, eftersom barnens farfar skulle komma idag så skulle jag ta mig in till coop och handla lite kyckling och annat, och dessutom hade jag tänkt ta en snabb runda inne på A6. Jag kan stå ut med rean en kort stund, om jag är själv och jag vet vart jag ska... Därför blev jag inte jätteglad när jag satte mig i bilen, vred om nyckeln och absolut ingenting hände... Inte en reaktion, inget lyse, ingen radio och inte en suck ifrån motorn. Inte så svårt att räkna ut att det var batteriet, men varför i hela friden det hade tvärdött har vi ingen aning om - bilen stänger ju automatiskt av radio och belysning efter 5 minuter om man glömt nåt på? Efter lite starthjälp med kablar från grannen så fick vi i alla fall igång den så jag kunde köra ner den till pappa, som har en batteriladdare (och ännu viktigare - en bil att låna ut över dagen). Det fick bli firmabilen till rean...

Lite lagom ovant att backa en sån här i jultrafiken, men den har ju gott om bagageutrymme i alla fall ;-)
Lyckades faktiskt hitta ungefär det jag behövde, lite nya underkläder på Twilfit, två nya toppar på Esprit och en extra stor träningsväska på Stadium (så att jag får plats med alla skydden till kickboxingen). Känner mig riktigt nöjd med det faktiskt!

I morgon blir det en tur till badet i Skövde, jag gissar att vi knappast kommer vara själva där, men nåt måste vi ju hitta på för både jag och barnen håller på och klättrar på väggarna här hemma... Inte går det ju att vara ute och åka skidor eller nåt heller, i det här skitvädret, och min träning har ju jul-uppehåll dessutom... =/  Det här kommer bli långa två veckor om det ska hålla på så här!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar