söndag 24 mars 2013

Älska färg

Eftersom det nu inte är något som tillnärmelsevis kan liknas vid vår utomhus så fick jag göra ett jätteryck och se till att det blev lite vår inne istället. En tripp till Höglunds och 400 kr fattigare så blev det i alla fall bra mycket trevligare här hemma! Är väl inte världens bästa på att sköta blommor alltid (hrm), men jag tycker väldigt mycket om att ha det omkring mig, så vi får väl hoppas att de håller sig ett tag i alla fall.

Hittade en fantastiskt fin hortensia (längst upp till höger) som fick flytta in i mitt köksfönster. 
Uterummet fick sig också en omgång, nu när solen skiner in är det inga problem att få upp värmen där med nåt vedträ eller två i brasan, och sitter man där ute så kan man åtminstone låtsas att det är 10-12 grader ute istället för -3...
Lagom till jag hade fått alla blommor på plats kom mormor med en stor bukett tulpaner med - älskar verkligen tulpaner!
Oliver sov hos mormor fredag - lördag, och hon hade handlat fina färgglada kläder till barnen:

Det börjar bli rätt svårt att fota den här killen, så nu får man försöka när han är upptagen på annat håll...
Oliver har börjat bli lite mer intresserad av vad han har på sig, det är väldigt kul (så länge det inte går till överdrift). Men han blir väldigt stolt när han får nya fina kläder på sig! Byxorna var riktigt fina - från Kappahl. 
I dag på förmiddagen träffade jag en gammal kompis - vi gick ett varv runt Munksjön och tog sen lunch på Bryggan. Det var sååå trevligt, vi kunde nog suttit hela helgen och tjötat kändes det som. Mycket, mycket välgörande, och tiden sprang iväg. Tack M!

Här hemma har vi lite smått börjat kolla mer på sommarens resa - närmare bestämt vilken rutt vi ska köra ner och så, men mer om det en annan dag tror jag. Trevlig helg, det som är kvar!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar