söndag 29 april 2012

Kunde man väl räknat ut

Jag har lärt mig något idag. Om man har huvudvärk innan man åker upp för att träna sparring, så blir den INTE bättre av upprepade slag mot huvudet (surprise!) utan man får till slut bryta en kvart för tidigt =( Känner mig rätt tjurig över detta just nu (kom nyss hem) faktiskt.

I övrigt har helgen varit ganska bra, gott fredagsmys med maken i fredags, och både igår och idag var det lite allmänt utomhusarbete, typ rensa landen, garaget och Lukas näsa (ja, han är fortfarande förkyld). Vi fick lite trevligt eftermiddagssällskap av kompisar igår, och på förmiddagen gick vi ett varv på stan, mest för att handla lite nytt till Oliver som verkar växa som en bönstjälk just nu.

Den stora vinsten med helgen var nog den fina lådbilen maken slängde ihop av lite gammalt vi rensade ur från Lukas näsa  garaget, den blev meddetsamma oerhört uppskattad av alla ungarna på gatan! Väldigt söta var de när de sprang i full fart och skrattade så de kiknade...

Oliver var med och byggde lite då och då, när tålamodet tillät. 

Nästan färdig, en front och lite målarfärg ska till med innan det är helt klart, men visst blev den fin?!?
 Jag har blivit lite firad av mina föräldrar med. Eller ja, det blev jag ju egentligen på Gran Canaria, när vi firade allas födelsedagar, men i lördags fick jag jättemycket fina blommor som mamma köpt på torget, rosor, passionsblomma och så makalösa tulpaner...

Jag älskar tulpaner, speciellt de här runda, gula som nästan ser ut som enorma snöbollar!
Nu ska jag sätta mig och planera lite inför sommaren, vi blev ju liksom lite snuvade på lite av semestern nu sist känns det som. Planerna är inte så avancerade, men lutar åt en vecka i norra tyskland, men jag återkommer nog mer om det när jag inte har en sån huvudvärk!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar