tisdag 3 april 2012

Två veckor kommer kännas läääänge!

Jaha ja, jag har just blivit beordrad två veckors vila - just som jag hade kommit upp i högvarv med både kickboxingen och börjat springa... =(

Gjorde illa knäet, inte på träningen som alla tror, utan när jag satt på knä på golvet och lekte med Lukas. Nånting hände när jag skulle resa mig, och sedan en vecka tillbaka har knät varit svullet, varmt och känts som att det är vätska i det för jag kan varken böja det ordentligt eller sträcka ut det helt. Det gör egentligen inte så särskilt ont i det när jag stödjer på det, men det känns väldigt obehagligt och gör ont när jag ska böja det. Så - eftersom det inte blivit bättre på en vecka - kände jag att det är väl bäst att kolla upp det ändå. Läkaren trodde att det var en bit av menisken som gått sönder och låg och irriterade, så jag fick tabletter mot inflammation och smärta och blev beordrad att inte belasta knäet på två veckor ungefär. TRÅKIGT!

Tabletterna visade sig däremot ha den lite spännande effekten att man känner sig lite lätt småfull, så lite roligt får jag väl försöka ha åt det hela så länge... ;-)

Här kommer helt orelaterat en liten påskhälsning från mina små påskkärringar som skulle klä ut sig till dagis idag!
Lukas är mycket fascinerad över att storebror har fått prickar i ansiktet. 
Hihi, såååå söt =)
Storebror som älskar att klä ut sig är ju såklart oxå jättefin!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar