lördag 3 september 2011

Trött men ändå inte

*PUST*

Jaha, så var det lördag, och hela veckan har sprungit förbi. Eller sprungit och sprungit, mer släpat mig med sig.

Den här veckan har varit helt galet jobbig, hur mycket som helst att göra på jobbet, med deadlines som gick ut och en stackars sjuk kollega, och sedan har jag varit trött som ett litet as i kroppen av träningen.

Träningen går två gånger i veckan, måndagar och torsdagar vid 20-21.30, och min stackars kropp har nog varit lite lätt chockad över att den helt plötsligt måste anstränga sig. Däremot blir man väldans pigg i huvudet av att träna, speciellt så sent, så trots att kroppen har skrikit "VILA NU TACK!" så har huvudet haft svårt att varva ner. Det har resulterat i en ganska konstig vecka med sena kvällar och trötta dagar, men jag hoppas att kroppen snart vänjer sig.

Hur kul som helst är det, i alla fall, det finns ju en anledning till att jag har tröttnat på all annan träning efter bara någon gång, jag har ju hela tiden jämfört med kickboxingen och då är allt annat tråkigt! Det passar mig helt enkelt som handen i handsken, nu ska vi bara se till att kroppen anpassar sig med (för att inte tala om konditionen).

Min 'diet' har däremot haft det kämpigt i veckan, kroppen har varit för trött och det har varit så stressigt på jobbet att jag har gett efter (lite) och tillåtit mer kolhydrater än annars. Visst - det är bara undanflykter - men jag kände inte att jag orkade med både diet och träning och en massa jobb den här veckan, så så är det med det. Det blir förhoppningsvis nya tag nästa vecka, eftersom det såklart omedelbart visade sig på vågen när den stod på +-0....

Idag har det däremot varit en ganska skön dag, jag har mestadels varit hemma med Lukas ( vi gick åtminstone en långpromenad för att kompensera lite) och maken och Oliver var på badkalas med en av granntjejerna. Tyvärr var Oliver förkyld redan innan de åkte, men eftersom han längtat SÅÅÅ efter kalaset så fick han gå ändå. Självklart kom ju febern som ett brev på posten när han kom hem, men det kändes som den hade kommit i vilket fall.

Nu ska jag sluta blogga, maken sitter tvärsöver och vill ha sällskap nu när vi precis nattat barnen, så jag ska väl vara lite social med .... ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar