måndag 10 december 2012

Det börjar bli svårt att hitta på nya rubriker om att vi är sjuka...

Jag och Lukas fortsätter sjukstugan här hemma idag också, idag blir det tredje dagen med penicillin och i morse var första gången på en vecka han vaknade och var feberfri! Hoppas att han ska orka gå till dagis i morgon, lite för allas skull - han börjar bli tämligen rastlös här hemma och vi kommer få akut penningbrist lagom till januarilönen kommer =/ Inte för att man borde klaga på det, tur att VAB finns överhuvudtaget, men vad sjutton, jag känner för att gnälla lite.
En bild från gårdagen, när han somnade middag i soffan framför Teletubbies. 
Igår gjorde jag och Oliver om vår skidtur, det gick jättebra igen. Efter det lekte han med en kompis hela dagen, tills det var dags för skridskoskolan. Då var han nog ganska trött, för det blev tydligen lite jobbigt för honom, och han bröt ihop i slutet när han ramlade - men det är ju inte jättekonstigt efter en sån lång dag! Tycker han är jätteduktig som faktiskt inte ger upp meddetsamma när det inte går, och verkligen kämpar och lär sig nya saker =)

Själv har jag fått ungarnas sjuka nu, såklart, fast utan feber verkar det som *ta i trä*. Huvudvärk, snuva och hosta, men hellre jag än de. Min teori på varför den inte har slagit hårdare än är för att jag har ätit en massa D-vitamin hela hösten, har inte varit vare sig förkyld eller vintertrött på det sättet jag brukar bli. Kan varmt rekommenderas - jag beställer den här och äter en varje dag (en av dem kostdoktorn rekommenderar). Båda barnen får D-droppar, fast lite mer än det som anges, brukar ge 8-10 droppar.

Min kickboxing får vänta lite, åtminstone tills jag känner att jag inte blir andfådd av att bara resa mig, men jag tänkte försöka köra lite styrka på gymmet ändå, det känns inte ansträngande på samma sätt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar