onsdag 27 november 2013

Action som action

Idag har jag för första gången gjort en hälsokontroll, på företagshälsan, via jobbet. Tidigare har jag ju inte varit fastanställd, så då har jag inte fått erbjudandet, vilket är jättesynd för det hade varit sååå roligt att kunna jämföra med mina värden för två år sedan.

Dagens kontroll var i alla fall oerhört positiv, jag fick topp-betyg på alla värden, från kolesterol till järnvärden och blodsocker, till BMI (trubbigt) och syreupptagningsförmåga. Det senare fick jag faktiskt ett så bra värde på att det räknas som "Elit" - hur bra kändes inte det då!?! Och jag om tycker att jag blir så oerhört flåsig när jag ska ut och springa... Men jag kan nog tacka intervallträningen man får på sparringen för de fina resultaten där...

Den här veckan blir det inte mer än ett sparring-pass, maken ska sitta på Dreamhack och då försvinner ju kvällsaktiviteter. Jag ska oxå sitta en stund och spela, fredag eftermiddag blir det nog jag tar hans plats ett par timmar. Det är rätt grymt att vara med och känna stämningen på världens största LAN ändå!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar