onsdag 11 december 2013

Tänk på barnen i Afrika?

Vi verkar ha någon oskriven regel att bara ett barn i taget INTE krånglar med maten. Det har ju varit Oliver, hur länge som helst, men som jag nämnt innan så började han äta mer mat i somras. Jag är fortfarande väldigt fascinerad och glad över att han faktiskt äter, både mycket och snabbt! Idag var båda barnen med mig på IKEA och de åt köttbullar - Lukas en barnportion (han åt bara köttbullarna. 5 st. Det var allt.) och Oliver en "liten" portion med köttbullar, dvs den jag själv brukar välja om jag inte är vrålhungrig.

Pojken åt upp maten innan jag ens hann börja med min, och dessutom försvann en fralla och en glass ner ungefär lika fort. Helt otroligt! När vi kom hem 1½ timme senare så ville han ha youghurt och flingor till kvällsmat, dessutom... Wow.

Inte så intressant för någon annan, det förstår jag med, men JAG är jätteglad för det i alla fall!

Min matglada tomtenisse som lussade så fint för oss i skolan idag!
Så här glad är man när man fått byta lokaler på dagis och
hittat nya utklädningskläder =)
Helt apropå inget så såg jag att google själv skapat en snöande gif-animation
av en vinterbild jag fotat. Fascinerande!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar