måndag 2 december 2013

Win-Win

Mycket vill ha mer, heter det ju, och nu är jag supertaggad med träningen! Jag har fått vara frisk ett tag *ta i trä*, gjorde en helt ok fettmätning, fick kanonbra resultat på mitt hälsotest och har dessutom gjort ett antal riktigt bra gympass på sistone - klart man bli taggad! Jag börjar nästan tro att mitt mål för 2013 kanske åtminstone blir delvis uppfyllt - jag ville ju kunna göra 3 chins, riktiga chins utan assistans. Jag TROR att jag åtminstone skulle kunna få till en, om jag inte blir sjuk eller nåt annat oförutsett inträffar.

Mitt mål till våren är att gå från mina 25,9% fett till 24% - nej, ni behöver inte bli provocerade av det, jag tycker inte att jag är fet, men det skulle kännas roligt att nå dit, bara för min egen skull. Jag hoppas på en vinter med mycket snö nu, så att jag kan åka lite längdskidor igen, det var ju oväntat roligt efter att jag köpte nya skidor förra vintern... :-) En eller ett par pass med slalom skulle heller inte sitta fel, även om det är en förbannat dyr sport...

Idag har jag varit alldeles sprallig och glad, av en massa små anledningar bara, skönt att det kan vara på det hållet ibland oxå :-) Det smittade till och med av sig på sparringen, som iofs alltid är rolig oavsett vilket humör man är på, men det blir ju inte sämre av att man är glad i alla fall! Nu efter träningen fick jag ett akut craving efter kalvsylta (jag vet, antingen älskar man det eller så hatar man det), så jag åkte bort till affären och sitter just nu och mumsar på en bit.

Jag får rätt mycket frågor hur jag hinner träna så mycket, men det är ju  min lunchträning som räddar hela situationen - kickboxingen får oftast bara två kvällar i veckan av mig. Dessutom tror jag att jag blir mer harmonisk här hemma nu, ni som känner mig vet ju att jag har en viss tendens att bli tämligen uttråkad och rastlös i vanliga fall. Det har ju visserligen inte försvunnit helt, men nu KAN jag ju ta det lugnt och njuta av stunden i alla fall, win-win för hela familjen kanske?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar