söndag 10 april 2011

En dag för sent...

*Onödigt vetande - det här inlägget trodde jag att jag postade igår, men det gjorde jag visst inte, så här kommer gårdagens inlägg.. *

Skön dag det har varit idag! Sol från en klarblå himmel hela dagen, även om det blåste så mycket att det knappt gick att gå ut. Av någon anledning vaknade jag med huvudvärk i morse, och eftersom jag ganska snabbt räknade ut i går när jag kom hem att sömnen nog inte skulle bli kanon, så passade jag på att ta den natten som "passa-Lukas-natten" med. Kanske inte så konstigt att det har varit lite segt idag, men jag misstänker att det blir värre i morgon när det kommer ikapp en...

Har i alla fall lagat en massa mat idag, så jag slipper det i morgon, och gubben har flyttat om i garaget så vår nya bil ska (?!?!) få plats. Fast det dröjer ända till nästa onsdag (typ den 20:e) innan vi får hämta den, var en buckla på en av dörrarna som skulle fixas innan vi får den. Och jag som har sånt bra tålamod...NOT!

Stackars Oliver har det inte lätt just nu, det märks att det är mycket som går runt i huvudet på honom. Är glad att jag har trotsboken att läsa i, det blir lite enklare att förstå alla svängningar när man kan läsa om varför de händer. Idag har han lekt med granntjejen nästan hela dagen och han har haft det kanonkul! Ändå var han väldigt tjurig/arg/ledsen på både mig och Tobbe de stunder vi umgicks för att bland annat äta. När jag frågar vad det är så verkar han inte riktigt veta, men jag ser på honom att hela världen känns konstig och jobbig för honom ibland - helt förståeligt när man är fyra. Men det känns ändå extra tungt när man känner att han kanske inte får den uppmärksamhet han förtjänar, Lukas tar ju mycket tid, men sen är det ju så mycket tid som försvinner på "Mamma-ska-bara...". Usch... Men men, imorgon är en ny dag, och som varje kväll så lovar jag att:
o inte tjata på barnen
o inte bråka med barnen
o ha ett oändligt tålamod med båda två
o ägna mig åt dem hela dagen - aktivt

Men som alla andra morgnar så lär väl den listan spricka redan innan frukost!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar