torsdag 14 april 2011

Vänner (och nougatpannacotta)

Idag har varit en ganska lugn dag, lite småpill hemma, lite handling och för övrigt inte så mycket att stå i - väldigt skönt! Dessutom har Lukas varit helt underbar idag, vet inte om det hänger ihop med att han börjat hopp-jucka-kasa fram, dvs han blir inte riktigt lika frustrerad när han sitter på golvet och inte kommer någonstans. Krypa lär han aldrig göra helt enkelt, han verkligen avskyr att ligga på mage och verkar inte alls greppa den tekniken som krävs. Men jag struntar i vilket, bara han är nöjd, och det har han varit idag! =)

När maken kom hem nu i kväll bar det av till Jossan för lite avslappnad Me&I visning och fika (ja, LCHF då eftersom både jag, Jossan och Maria kör det) i gott sällskap. Inga klädinköp idag med tanke på att alla konton ekar väldigt tomt just nu (huh!), för i morgon hämtar vi nya bilen! I vilket fall var det jättetrevligt som vanligt, och jag är verkligen glad över att ha så trevliga vänner =)

Nu i kväll håller jag faktiskt på och gör något som inte riktigt är LCHF (däremot är det ganska bra ur GI synpunkt), nämligen Nougatpannacotta. I morgon får vi nämligen lite gäster på kvällen, vi ska hämta mat på AnnaGretas, men jag tänkte ändå ha någon efterätt att bjuda på. Och ja, jag tänker äta litegrann av den jag med... Här kommer i alla fall receptet:

Nougatpannacotta (ca 4-5 pers)

5 dl vispgrädde
100 g nougat
2,5-3 st gelatinblad

Koka upp grädde och nougat och lägg i gelatinbladen när det svalnat något. I receptet jag använde var det egentligen socker i med, ca ½ dl, men jag kände lite på det nu och tyckte absolut inte att det behövdes!

När de stelnat i morgon ska jag ta kort på dem tänkte jag, om jag inte glömmer bort det bland simskolor och annat... Nu önskar jag alla god natt, och en extra kram till mina vänner!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar