onsdag 10 juli 2013

Matfoto

Med den nya kameran så har jag insett hur mycket godare tex mat kan se ut när man fotar det "ordentligt". Och med ordentligt menar jag helt enkelt med kameran (Canon EOS 650D) istället för mobilen, och helst i uterummet (perfekt ljus där tycker jag). Kolla här så ser ni vad jag menar:

Jordgubbar...
...och kallskuret. 
Den är sjukt smidig att använda, bara att peka på skärmen vart man vill ha fokuset!

Det här var en måndagskväll som vi lyxade till med lite god antipasto, fetaost, sparris och melon. Ja ok, jordgubbar och rosévin med... Vilka kvällar vi känner att vi vill göra till "myskvällar" varierar stort, och det är faktiskt väldigt sällan det blir en fredag!

Gud, sånt här skulle jag kunna syssla med jämt om man hade tid och råd... sjukt kul att fota mat!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar