söndag 14 september 2014

4 års tankar

Igår var det 4-årsjubileum för min blogg, fattar inte riktigt vart DEN tiden tog vägen? Ändå rätt fascinerande, i 4 år har jag skrivit om vad som faller mig in här, och jag har inga planer på att sluta som det ser ut nu heller, även om det inte alltid blir lika många inlägg.

För fyra år sedan var Lukas bara ett par månader, och mina inlägg handlade mest om att få forma en vettig tanke, om vardagen med småbarn och vad jag skulle baka till fikat. Nu är han en "stor" pojk, och mina inlägg handlar längre så mycket om mina barn (medvetet val) utan för mig själv och saker jag själv står för. Istället för att skriva om dagens fika, så blir det ju nu en massa inlägg om träning och kost, men visst, maten är ju fortfarande en stor del av mitt liv såklart.

När det är sådär superjobbigt allt runtomkring, så tycker jag att det är lite terapi att få stå i köket och greja. Tärna, hacka, strimla, steka, koka och smaka av, det hjälper mig att sortera tankar med. Jag har faktiskt fått anstränga mig lite nu, för att hitta mat som är hyfsat lågt fett, minimalt med kolhydrater och massa protein i, för i slutändan handlar det ändå om att jag måste tycka om maten jag äter för att det ska funka. Hittills har jag absolut inte blivit besviken, snarare tvärtom, jag tycker jag har hittat lite kreativa och smakrika lösningar i stort sett varje dag!

Idag ska vi lyxa till det med en bit oxfilé, men eftersom jag vill ha lunchlådor med mig i veckan så gjorde jag även en kycklingsoppa - men receptet på den kommer i morgon. Nu har jag i alla fall några matlådor, så nu tänker jag sätta mig med en bok en stund, och bara njuta av lugnet...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar