måndag 8 september 2014

Höstmjus

Tja, nu gjorde ju sommaren lite comeback förra veckan, men det blir liksom inte riktigt samma sak när man redan gått in i hösttänket, även om både solen och värmen är lika uppskattat som alltid. Det finns ju en del bra saker med hösten i alla fall, man får tex äta svamp och goda kräftor...

En bild från kräftskivan här om helgen. 

Jag verkar vara tämligen oförmögen att hitta kantareller, men fick däremot ihop en helt full korg med björksopp och KarlJohan förra veckan. 


Dessutom är det ju en helt fantastiskt tid att shoppa kläder på, helst innan det blir alltför kallt, men det är ändå inte FÖR varmt för att ha jeans och ett par schyssta boots. De här hittade jag i Göteborg när vi var där nu i helgen, enda inköpet, men jag blev totalt kär i dem....

Hittade dem på Johansons, älskar den affären. De här är av märket Mjus, har ingen koll på vad det är för märke, men de var sköna (och tacksamma att ordvitsa med)


För övrigt hade vi det bra i Göteborg, även om vi nu lyckades vara på Liseberg samtidigt som resten av Sveriges befolkning... och jag som har väntat till efter högsäsongen med att åka dit!

Nu ska jag iväg på ett föräldramöte som står mellan mig och min sparring, hur ska jag nu bli av med alla aggressioner?!?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar