fredag 7 november 2014

Jag är en gamer

Sedan jag var omkring 7-8 år så har jag spelat datorspel och konsollspel, när det har varit tillfälle, och det håller jag på med än idag. När vi var små så har jag hur mycket minnen som helst från när jag och brorsan skrattade till vi kiknade över Worms och  tävlade i Pinball, hjälptes åt med att lösa gåtor och quests i Betrayal at Krondor och spelade Super Mario om och om igen.

SOM vi har skrattat åt dessa små maskar... 


De bästa minnena är när vi har spelat och skrattat ihop, och likadant är det hemma nu. Vi spelar med barnen, Skylanders och LEGO spelen, och maken och jag spelar ihop på kvällarna när barnen lagt sig. Vi vuxna spelar gärna spel som Resident Evil, Borderlands och just nu Diablo ihop, för det är ju roligare att spela ihop än att slötitta på nåt halvtaskigt TV-program...

Perfekt att skjuta lite "zombies" när barnen lagt sig...


Jag är helt enkelt en gamer, även om tiden inte finns på alls samma sätt som förr, och stolt över att vara en spelnörd ;-) Om ett par veckor är det Dreamhack Winter, och då kommer jag att sitta på plats åtminstone en kväll och lira!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar