söndag 23 november 2014

Sjukform

Jag har reflekterat över ett par saker i helgen - i fredags kände jag mig ju jättehängig med ont i kroppen och ont i halsen. Det enda jag orkade göra var att ligga i soffan och sova och titta på TV, orkade inte ens spela för att fördriva tiden. I lördags däremot, hade jag inte alls ont i vare sig kropp eller hals, även om jag kände mig lite matt, och idag (söndag) känner jag mig helt återställd.

Ok, det var säkert ingen jättebacill, men ändå, vilken skillnad det känns på hur kroppen återhämtar sig, när man är i hyfsat god form?!? Känner mig som vanligt idag ju, stark och rastlös i kroppen. Eller nä vänta förresten, jag har ont i ryggen idag - nåt som ALDRIG händer när jag tränar, hur tungt jag än kör, men att ligga på soffan en hel dag känner jag ju att kroppen inte är gjord för!

Det är så häftigt, och man får lite perspektiv på sitt "gamla" liv, när man känner hur kroppen känns nu, hur man SKA känna. Inte sjutton ska normalläget var att ligga och slappa i soffan typ 4-5 timmar per kväll?!?

Nästa vecka blir det ingen sparring, ska köra pojkarna till innebandy på måndag, och på fredag har Dreamhack börjat så då sitter maken där. Tänkte därför se det som en möjlighet att testa lite andra träningsformer, så jag har bokat in mig på bodybalance när det är innebandy, CrossCage som extrapass på onsdag innan Dreamhack börjar, och Grit Plyo på torsdag (då får helt enkelt barnen hänga med 30 minuter). Så, ändringar i vardagslivet behöver INTE betyda att det inte blir nån träning, men att man kanske får testa lite andra vägar!

Live long and prosper, hoppas vi ses på gymmet i veckan!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar