onsdag 4 februari 2015

Möbelmässan 2015

I måndags morse åkte jag och ett gäng jobbarkompisar till stockholm, dels för att gå på en vansinnigt intressant workshop om globala livsstilstrender som även tolkades i färger/material för 2016, och dels för att gå på möbelmässan på tisdagen.

Har fotat en del av mässan, så att jag åtminstone kan dela med mig av lite av årets färger och former...
De smutsiga, lite mörkare pastellerna fortsätter. 

Den största trenden är en blandning av trä och målade ytor, och särskilt på stolar kunde man se att det är "strumpor" som gäller. Färg är det gott om, till min stora glädje!

Har inte hunnit fixa med bilderna alls, så jag beklagar att en del är lite mörka. 

En trend som kommer framåt är det lite mer in-perfekta, att det inte är helt symmetriskt och perfekt överallt. 


Möjligheten att få sitta avskiljt men ändå "mitt i smeten", i små ljuddämpade "pods" är en trend som kommer mer och mer. 

Möblerna som kommer är ganska nätta, och har rundade former. 



String hade utnyttjat sin höga vita bakvägg på ett lite mer intressant sätt, ett bra exempel på att man vill visa att man är mer personlig i sin framtoning. 


Installationen i huvudentrén brukar alltid vara oerhört kul att se, men årets variant var riktigt tam, enligt min egen åsikt. 

En av mina favoriter när det kommer till stolar. 


Har som sagt inte hunnit redigera bilderna, det är lite mycket just nu, så ni får hålla till godo med originalen ...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar