måndag 10 augusti 2015

Arbete pågår

Det är ju inte bara jobbet som kommit igång ordentligt, även träningen har fått fortsätta i givna hjulspår nu när semestern är över. Som innan sommaren ser mitt schema hyfsat mångfacetterat ut:

måndagar: Bodybalance
tisdagar: lunchträning styrka
onsdagar: vila
torsdagar: lunchträning styrka + yoga
fredagar: vila
lördagar: HIIT
söndagar: förhoppningsvis löpning

Skulle vilja ha mer tid att röra mig i vardagen, känner nu när man börjat jobba igen hur mycket man står still ändå, trots att jag står upp och jobbar. Jag mår trots allt mycket bättre när jag får röra mig, samtidigt finns det ju ett antal saker man ska hinna göra varje vecka, inte minst med barn, familj och allmän planering.

Att gå ut och gå, eller att springa, är ju faktiskt inte jättesvårt att motivera sig till när omgivningarna är så här vackra - bara tiden finns där. 

Efter min positiva upplevelse med vandringen så skulle jag önska att få uppleva nåt sånt lite mer, men det är en sån där sak som jag inte riktigt vet när jag ska få tid till, det tar ju ändå en stund, och än så länge är åtminstone Lukas för liten för att orka med ordentligt...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar