fredag 20 maj 2016

Friday Things

I kväll är det fest för i princip hela företaget hemma hos en kollega som bor i Ebbarp, och det ska bli riktigt, riktigt roligt! I kylen ligger en flaska Prosecco på kylning och ropar på mig...





























  • Jag måste fortsätta lite mer på rabarbertemat som funnits här de senaste fredagarna, det är ju så himlans gott, speciellt så här i början av säsongen. Den här veckan har jag hittat Raberber-Jordgubbs Margaritas (Marguaritas?) som ser heeeeelt ljuvliga ut...
  • Vill man gå över mot ännu mer sommar så skulle man ju kunna baka Jordgubbsscones, vilket är vad jag översätter "shortcakes" mot lite halvfel tror jag. Det SER i alla fall grymt gott ut, och vilken brunch som helst måste ju bli komplett med ett fat sådana här?
  • Roy Fares hittar ju på mycket gott och har en skön inställning till livet på det stora hela tycker jag, men när han då gör en Chokladfondant med Nutella och Dulce de Leche så blir man ju nästan tokig - alltså hur gott ser det inte ut?!?!
  • Nu när det börjar gå mot sommar så kanske inomhus-inredning får vänta lite till förmån för trädgårdar, altaner och balkonger, men det finns ju inget som säger att man inte kan kakla sin uteplats eller? Tittar man in på Trendensers kakelguide så går det hitta mycket tips för hur man kan lägga kakel på ett lite mer kreativt sätt än det traditionella, JAG skulle lätt kunna tänka mig en snygg kakelsättning på altanen, även om det kanske blir lite kallt för fötterna...
  • Nu var det ju tämligen många år sedan man var ute och festade så där i "traditionell" bemärkelse, men jag tycker ändå det är väldigt kul att få göra sig lite extra fin ibland - även om kvällens event mer innebär gympadojor, jeans och tröja. En av mina favoriter när det kommer till skönhets-inspiration är Linda Hallberg, ett av veckans inlägg innehåll den här vansinnigt läckra läpp-makeup'en (hrm). Tänk den som hade de läpparna!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar