fredag 27 maj 2016

Friday Things

Jagvetinteenshurjagskabörjabeskrivahurtröttjagär. Så är läget just nu. Mängder med tankearbete på jobbet och därtill en ökande mängd gräspollen har nu föst in mig i något som liknar ett zombie-mode. *Gäsp*

MEN - frukta icke, ni skola icke bli utan ett gäng fredagslänkar för det!

  • Först på min lista nu blir lite inredningstips för balkonger. Har själv insett att jag måste ta ett rejält grepp på vår altan (eller skulle vilja, om det fanns pengar över till det), men jag tänker att även inredningstips för balkonger går att överföra på altaner. 
  • Det går ju lite i perioder det där med att leta hus, hos mina vänner alltså, vi har inga planer på att flytta. Just nu känns det som vi har flera som letar hus, och då är det ju det där med budgivning... Själv är jag uppenbarligen sorgligt dålig på att förhandla, men nån som har stenkoll på hur du budar bäst är Isabella Löwengrip
  • Inte många människor skulle kanske våga resa jorden runt med ett litet barn, men TravelMadMum gör det med bravur. Hon skriver härligt, och duckar inte för att dela med sig även av sånt som är jobbigt när man reser med barn, men får det ändå att verka väldigt, väldigt lockande....
  • Vet du inte vad du ska äta till frukost i helgen? Själv tänker jag i alla fall testa en Peanut Butter and Banana Overnight Oats (säg det fort fem gånger om du kan). Kombinationen banan och jordnötssmör är ju redan från början underbar, och en dessutom nyttig variant till frukost? WIN - WIN!
  • Sommartid är jag ju väldigt förtjust i öl-läsk, typ Radler, dvs öl med typ en skvätt fanta i. Det låter läskigt, men kontentan är en precis lagom besk och lite, lite söt dryck som funkar helt perfekt som törstsläckare. Shandy verkar vara ett annat ord för ungefär samma sak, jag har aldrig testat att göra en sån här själv, men jag känner att en Vattenmelon-Shandy helt klart kommer testas inom en snar framtid!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar