fredag 8 juli 2016

Friday Things

Underbara sommar... Vid det här laget tror jag de flesta har påbörjat sin semester, och jag hoppas att ni njuter av sommaren för fulla muggar!

  • Vid det här laget brukar man ju dels ha tröttnat lite på rabarberpaj och dels har rabarbern en tendens att bli lite "träig" så här dags - MEN då funkar det ändå fortfarande superbra att göra rabarbersaft eller rabarbersirap av den. Och HAR man nu gjort någon av dessa så tycker jag att man också ska göra lite Rabarberbubbel... Allt annat vore ju slöseri, eller hur?!?
  • I sommarvärme är det gott med kalla, läskande drycker. Jag är en sucker för både Mojitos och Capirinha's så en Frozen Mojito kommer LÄTT hamna på listan att göra för veckan som kommer...
  • Äh vad fan, det är ju semester, vi tar ett till drinkrecept... Sangria är ju helt klart en favorit - men det här!?! Jag dör lite hur gott det ser ut - en Sparkling Grapefruit Sangria!
  • MEN ok, vi behöver äta lite också. Varma sommardagar är det ju som godast med en sallad. Jag gillar mango, jag gillar bönor och jag gillar definitivt chili, voila - en Spicy Mangobönsallad!
  • Jag tycker vi avslutar veckan med en Key Lime Cheesecake - söt men fräsch på en och samma gång, perfekt ju.



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar