tisdag 6 oktober 2015

En liten, liten muskel

Jag har ju kämpat på sen en dryg månad tillbaka för att aktivera baksidan av låret och rumpan när jag rör mig, nåt jag tydligen rationaliserat bort under vuxen ålder. Det börjar ta sig, jag får fortfarande tänka på det aktivt, men nu använder jag "hela" benen när jag går, inte bara framsidan av låret. Nu är ju inte 6 veckor så lång tid, men faktiskt går det att se att jag åtminstone börjar få en hamstring :)

Nej, den är inte stor än, men ändå! Med lite tid hoppas jag på att få lite bättre balanserade benmuskler. 




Det är ju inte lätt att se när det händer saker med kroppen, för det händer ju verkligen inte över en natt, och då är det tacksamt att kunna jämföra med bilder när allt verkar stå still, även om det nu fortfarande är knappt märkbart.

2 kommentarer :

  1. Bra jobbat! Och vilka snygga vader du har!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack :) Haha, jag som alltid fått höra att jag har stora vader... Jag tror jag använder dem väldigt mycket, för att liksom balansera ut att jag inte använder mina hamstrings, samma sak med framsida lår... Dock ett h-vete när man ska köpa stövlar!

      Radera