onsdag 28 oktober 2015

Halloweenförberedelser

I måndags var sista dagen jag var hemma sjuk, men jag kände mig ändå såpass pigg att jag lät barnen vara hemma med - om inte annat dövades en aning av det dåliga mammasamvetet där... Aktiviteterna fick däremot hållas lite stillsamma när jag var med, så vi passade på att pyssla lite till Halloween.

Jag är lite kluven inför hela grejen, jag älskar temat, att alla barn får klä ut sig, och det är roliga
dekorationer - men, lite sådär lagomsvensk som man är, jag tycker inte riktigt om det där att de ska gå runt och "tigga" godis. Det blev iofs lite lättare förra året när jag fick lära mig att enligt amerikanska "regler" så går man bara till de som har Halloweendekorerat utanför huset och alltså signalerar att de själva är med på det. Sen själva mängden godis blir ju en följdsak, men det går ju att dela upp på flera lördagar så visst, ingen ko på isen där.

Pyntet och pysslet är ju däremot rätt kul, barnen fick göra varsin liten minihink att ha godiset i, och jag gjorde en pumpa :) Inget barnpyssel direkt, både knivigt och kladdigt..

När barnen tyckte att de suttit still länge nog (faktiskt längre än jag hade räknat med, fick säkert en timme lugn) så återupptog de det som verkar vara roligast just nu - Nerf krig. Det är faktiskt skitkul att kolla på, och de har vansinnigt roligt själva (tills det ofrånkomligen spårar ur såklart).

Nu blev det ju faktiskt en extra ledig dag på lovet för barnen, annars har jag tagit ledigt på fredag så då ska vi väl försöka hitta på något trevligt tillsammans. Hade först en tanke om Halloween på Liseberg, men misstänker att det kommer vara så mycket folk där på fredag att det mest kommer bli en massa köande, och då kändes det inte lika lockande längre. Om nån åker dit innan dess får ni gärna tala om hur det var - man är ju inte sämre än att man kan ändra sig ;-)

På lördag kommer sen mina föräldrar hit på mat, och det står helt still i mitt huvud, kommer inte på något bra att bjuda på... Skit.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar