fredag 2 oktober 2015

Fredagsmys på riktigt

Vilken skön fredag... För det första storstädade vi huset i går, så allt är rent till helgen, och dessutom kom jag från jobbet i tid och utan den stora stressklumpen i magen - bra förutsättningar det där! Gick runt lite hemma i trädgården och småpillade lite, plockade in lite morötter, tomater och sockerärtor, känns väldigt mysigt. Jag älskar att ha en egen trädgård, det går alltid hitta nåt att göra om man vill vara ute en stund.
Älskar färgerna ute nu, och det blotta faktum att vår trädgård till stor del växt till sig lite. 



Är för övrigt väldigt nöjd med barnens altan som vi byggde förra sommaren. Tomaterna har vuxit till sig med, men det
vete katten om så många hinner mogna ordentligt innan det blir frost...

Hönorna fick hålla sig i hönsgården idag. Det har börjat bli lite färre ägg nu, ungefär 2 om dagen istället för 4. 


Nu i kväll så kan jag ju bara konstatera att ibland älskar jag den här familjen lite extra mycket, som när vi kan sitta ihop framför brasan i uterummet och äta ostbricka - allihop! Barnen äter i princip allt, det enda som ratades var grönmögelosten av Lukas, annars äter de det mesta. Äntligen något som ger utdelning, med allt kämpande för att få dem att äta den mat vi äter när de var små... Efter maten blev det lite housemusik på högsta volym och vi hade dansade loss inne i vardagsrummet. Underbara, underbara familj!!!

Vet inte så många 5- och 8-åringar som gillar sånt här, men mina gör det, och jag tycker att det är så himlans mysigt att
få sitta runt en sån här tallrik och plocka och prata tillsammans!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar