tisdag 14 september 2010

Att äta eller inte äta

Det där med maten. De flesta som känner mig vet att jag ÄLSKAR mat. Och bakverk, tårtor och efterätter. Dessutom tycker jag väldigt mycket om att laga mat, i alla fall när det handlar om lite roligare helg-mat. Vardagsmakaronerna når väl inte direkt några högre höjder på nöjeslistan däremot. Och vardagsmaten blir ju lätt ganska tråkig, speciellt när orken tryter.

Dessutom försöker jag, håll i er nu, ha lite karaktär (ok, ok, ni kan sluta fnissa nu)... Jag tillhör tyvärr inte gruppen nyblivna mammor som helt av sig själva tappar alla kilon 1 månad efter förlossningen, och helst några extra, så de ser supersmala och snygga ut typ direkt. Nä då, mina kilon trivs jättebra på mig, och jag får verkligen övertala dem att ge sig av. Men jag är inte så dum att jag försöker banta, det funkar ju aldrig, men jag FÖRSÖKER att inte äta typ 1 bulle och 1 bakelse om dagen. Det borde ju vara ett helt rimligt mål kan man tycka...

Fast det var ju det där med att det är så himlans gott. Och om jag äter upp bullen jättefort så kanske inte kilona märker det utan ramlar bort ändå? Fast det är väl knappast troligt... Så jag intalar mig, varje kväll, att imorgon ska jag banne mig inte äta något onyttigt!

Så idag har jag bara ätit EN bulle. Hittills...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar