tisdag 21 september 2010

Ta i trä

Nu har lillemannen sovit en sammanhängande tupplur på ca 2 timmar, vilket är extremt ovanligt dagtid. Det är så skönt! Har hunnit både vila, äta frukost i lugn och ro och till och med hunnit spela lite, inte illa minsann! Med Oliver på dagis blir det ju lite tystare i huset och det gör väl sitt till, båda mina barn har varit väldigt lättväckta som bebisar. Tror inte riktigt på teorin att man "gör" dem känsliga för ljud, här har ju hela tiden Oliver gjort en massa ljud, men så vaknar ju Lukas hela tiden oxå.

Idag ska jag försöka ta mig iväg och titta på vinterstövlar till Oliver när jag hämtar från dagis, och en sån liten tripp blir ju ett helt projekt med en bebis. Det gäller att tajma mat (ger bara ersättning nu), blöjbyten och även sömn, eftersom han är så lättstörd. En övertrött bebis gör varken mamma eller sig själv glad...

Så, har jag tur sover han en liten stund till, min lille plutt, då hinner jag kanske till och med skriva lite mer!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar