fredag 14 oktober 2011

Freeeeeeedaaaaaag!

Wohooo, det är fredag, och dessutom fredag eftermiddag... I morse var jag sjukt stressad över allt som ska vara klart till mässan som påbörjar sin inflytt i morgon, men det har bara dykt upp småsaker idag, så antingen har jag missat nåt eller så flyter det på ganska bra *håller tummarna*

Det är en ganska speciell stämning här på höstarna, folk går liksom in i sina jobbgrottor tidigt i september och sedan kommer de inte ut förrän efter subcontractor, när det allra värsta släppt. Är inte riktigt van vid det än, så det känns lite mysko ibland, men det är nog en vanesak som allt annat. Längtar i alla fall till alla känner sig mindre stressade, blir ju såklart gladare här då!

Ikväll blir det för en gångs skull fredagsmys, vi brukar ALDRIG ha det annars (brukar däremot bli onsdagsmys), men nån gång ska ju vara den första ;-) Räkor blir det, har Oliver bestämt, och jag säger inte emot! Han är förresten nästan frisk nu, lite prickar kvar, men alla är torra så nu ska han inte smitta längre. Än så länge har det inte dykt upp något på Lukas, däremot har han fått en rejäl förkylning nu... Tydligen vägrade han att lägga sig och sova middag i dag, med resultatet att han till slut helt sonika somnade på golvet hemma....! Söta lilla knäppa skitungen min!

Igår fick jag ÄNTLIGEN gå och träna igen! Äter fortfarande penicillin (suck), men kände mig hyfsat frisk åtminstone. Gick rätt ok, tog det liiiite lugnt och det var lite segare än vanligt, men inte så illa som jag trodde det skulle bli. Har varit på mycket bättre humör idag känner jag, det gör verkligen skillnad att få röra på sig!

Börjar dessutom bli lite sugen på att laga mat igen, ja alltså förutom vardagsmat. Känner för att planera, komponera och laga nån riktigt rolig middag.. Får nog planera in nåt framöver!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar