söndag 27 november 2011

I väntans tider

Ja, alltså, jag väntar på julen. Bara så ingen tror nåt annat...

Känner mig rätt mosig efter den här helgen faktiskt, Oliver har haft/har feber och ont i halsen, och den lille är förkyld, så nätterna har varit lite halvdana (såklart just denna helgen när Maken inte varit hemma), men vi har tagit det väldigt lugnt, julpyntat lite och tittat på film - inte helt fel i det här busvädret! På tal om busväder, sitter just nu i uterummet framför brasan och myser, ute blåser det halv storm och regnar gör det med, gött att sitta här då!

Igår var jag uppe ett par timmar på Dreamhack, tiden gick alldeles för fort, hade nog kunnat sitta lika länge till (4 timmar), kändes knappt som jag hann spela något...

Idag har det som sagt däremot varit lugnt, har pyntat det sista och städat lite. Lukas har varit helt galen idag - han somnade första gången för en kvart sen - klockan halv fyra!!! Han som brukar sova vid 11 annars... Man kunde ju tro att han skulle bli trött och gnällig, men han har verkligen varit för rolig! Han har busat som bara den, och skrattat och skrattat - kanske är det som är tricket med honom, att strunta i att sova?!?! ;-)

Vi har ju fotat lite julbilder idag med, förresten. Ni vet, de där där man tar 100 bilder på barnen och det ändå visar sig att alla är suddiga/konstiga miner/ingen som tittar i kameran på? Men på den här väldigt uppochner på vända dagen så blev typ alla bilder bra?!?! Kanske skulle köpt en trisslott i affären idag... Förutom min nya header, så kommer lite smakprov här!

För en gångs skull var båda barnen samarbetsvilliga!

En syskonpuss =)


Tro det eller ej, men lillebror hade mer tålamod med fotografen, så det blev några extra på honom.

Kan man klättra på det? Då gör jag det!

Jag vet att jag har sagt det förut, men det här uterummet, och med kaminen, är nåt av det bästa vi har gjort!
Nu ska jag sätta mig och pussla lite med Oliver, sen blir det lite entrecote här ute i uterummet tror jag, med ugnsbakad blomkål och en massa vitlökssmör. Kan nog slinka ner nåt litet glas rödvin med, tror jag, när barnen lagt sig...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar