fredag 18 november 2011

VAM?

Idag blev jag lite oplanerat hemma för vård av Man. Eller alltså, båda barnen har varsin rejäl förkylning, och i morse stönade maken från sängen "jag har feber och ont i halsen", och eftersom båda barnen är hemma idag så kändes det inte som läge att lämna de tre sjuklingarna själva. Det är nog förresten en av de jobbigaste sakerna med att ha barn, man får aldrig vara sjuk själv, åtminstone får man aldrig uppföra sig som man var det, och ligga och vila och sånt tjafs.... ;-)

Nåväl, jag har ju en del komptid, även om jag vill spara så mycket som möjligt till julen.

I alla fall tänkte jag fota lite på vårt fina vardagsrum när jag nu för en gångs skull kommer vara hemma när det är dagsljus. Dessutom meddelade just Oliver att vi tydligen skulle till stadsparken och leka idag, så lite foton kommer det nog därifrån med. Sen blir det nog lite kalasplanering, blåsa ballonger och köpa grön karamellfärg bland annat.

Förutom att det är lite gnälligt pga förkylningen så är annars båda barnen väldigt goa =) Lukas är mycket mer kelsjuk än sin bror (till mammas stora förtjusning), men oxå mycket mer avundsjuk på allt vad brorsan kan tänkas hålla på med. Nu håller de visst på och bråkar om vem som ska ha leksaksdammsugaren, bäst jag hjälper till lite innan Lukas pucklar på Oliver (ja andra hållet är ingen risk, Oliver är världens snällaste, det är lillebrorsan som är lite jäkligare)...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar