lördag 5 november 2011

Vackraste kvällen på året

Ikväll var vi och gick på jurkyrkogården Skogskyrkogården där bland andra mina morföräldrars grav finns. Det är nog en av de mysigaste kvällarna på hela hösten, och så otroligt vackert med alla ljus! Vi gick tillsammans med mina föräldrar, som tur var, för det gick liksom åt 4 vuxna att hålla ordning på främst den lille plutten, så att han inte skulle drutta i dammen/bränna sig/försvinna/bli påkörd... Sådana här promenader önskar jag att jag hade varit riktigt bra på att fota, och att man haft en roligare kamera, men det är ju liksom omöjligt att fånga stämningen hur mycket man än försöker.

Mina morföräldrars grav.

Hur gärna jag än vill så blir det liksom inga sådana bilder som jag tänker mig. Fast den här blev rätt cool på sitt eget sätt.

Det är verkligen otroligt vackert, med alla ljus. Det här fotot är från minneslunden.
Jag tillhör väl en av de få som inte "känner" någon som dött i förtid (ta i trä och allt annat!), de enda som gått bort i min närhet är mina morföräldrar, och även om jag saknar dem (såklart) så var det ju inte så förvånande och inte heller så sorgligt på så sätt, eftersom de var gamla. Det är väl en av anledningarna till att jag gärna går runt på kyrkogården på alla helgona, för mig är det mest en vacker och mysig tradition, och inte så känsloladdat.

Nu blir det lite myskväll framför en film tror jag, hoppas att ni alla får en trevlig helg!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar