lördag 5 maj 2012

Städa, städa, varje fredag...?

Idag är det Stora Städdagen. På fullaste allvar så var det oooootroligt skitigt här nu, efter bara ytlig städning typ hela vintern, så nu var det verkligen dags! Är jag bara på humör (och det är så skitigt att det syns skillnad) så tycker jag det är rätt skönt att städa. Dessutom har vi fått lite hjälp - Lukas är hos mormor och morfar, och Oliver är ute och leker med kompisar. Det går MYCKET lättare att städa om inte någon stökar till i samma takt...

I alla fall, just nu tar jag en liten paus, tönstren är putsade, allt är undanplockat, dammat och maken håller på och dammsuger golvet. Ska alldeles strax fortsätta, det är dessutom en hel del som ska ut i garaget och organiseras in i olika lådor och påsar. Ni vet, det där som lätt blir stående i någon form av städningens limbo, i vårt fall hamnar det i tvättstugan och rätt ofta blir det liggande där i X antal veckor innan det hamnar på rätt plats.... Skulle inte haft något emot en lite större tvättstuga, och gärna mer förvaring, men å andra sidan samlar man väl bara på sig mer skit då.

Den här veckan har både varit stressig och kort, i och med att det var röd dag i tisdags, men jag hoppas att vi kommer lite mer i fas nu när vi åtminstone fått lite iordning här. Anledningen till att det har blivit så skitigt har förresten hängt ihop med att vi tränar en hel del tror jag - det hinns helt enkelt inte med nåt mer än lite dammsugning på vardagarna, och på helgerna vill man ju gärna göra nåt annat än att BARA städa. Men men, jag kan stå ut med att det blir lite skitigt om det innebär att jag prioriterar bort städningen snarare än barnen i vardagarna.

Jaha, det här kan ev. slå rekord i tråkigt inlägg, men man kan inte vara på topp jämt ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar