tisdag 15 maj 2012

Trytande motivation

Fan.

Jag AVSKYR känslan av att vara riktigt dålig på något. Jag ställer oftast rätt höga krav på mig själv, men det är faktiskt (utan att försöka skryta) väldigt sällan jag inte känner att jag klarar av något på ett OK sätt, men när det gäller den förbannade joggingen så är det banne mig riktigt j*a trögt!

Av 5 joggingturer har jag kört de senaste två med Bricanyl (ful-bricanyl, jag fick egentligen ut en efter att jag fått en nötallergi-reaktion som satte sig i halsen), det HAR gått lättare att andas, men jag är ändå skitdålig på det. Idag kändes det ändå bättre, jag tyckte att jag sprang snabbare än innan, men det gjorde jag visst inte såg jag på min runkeeper =/ Eller ja, de två gångerna jag sprungit med bricanylen har jag ju sprungit snabbare än utan i alla fall.

Jag har en riktig tränings- och motivationssvacka nu känner jag. Började köra "på riktigt" med LCHF för en vecka sedan, och det gör faktiskt att träningen känns ganska mycket lättare än annars (det är suveränt att äta LCHF vid träning rent allmänt faktiskt!), men psyket är trögt och motivationen sinar. Det känns liksom inte som om det HÄNDER nånting just nu, jag blir inte smalare, starkare, snabbare eller smidigare, det står bara still. Men ok, kickboxingen är fortfarande så rolig att det inte är någon jättegrej att övertala sig själv att gå dit, men joggingen är klart trögare. Jag tror min räddning är att jag är lite förbannad på mig själv för att jag är så dålig....

Antar att jag helt enkelt hamnat på en "platå", där det inte händer så mycket. Men hur länge ska den vara då... *gnällig* Jag har ju inte direkt världens tålamod eller karaktär direkt....

Nu till nåt helt annat och om möjligt förmodligen ännu mindre intressant ;-) - jag har klippt mig. Det blev riktigt kort, min frisör fick fria händer (Anette på Mix studio). Hon är sjukt duktig, och frisyren blev jättefin, om än ganska många cm kortare än jag kanske tänkt mig. Har dock redan märkt ett par fördelar - det är sjukt smidigt när man duschat eftersom det torkar på ett par minuter, och det var lätt att styla, två bra saker när man tränar ganska ofta och måste stå och greja med håret varje gång. Dessutom lär det växa snabbt i sommar, om jag nu vill ha längre hår i höst igen.
Har haft ännu kortare än detta förr, men aldrig en sån bra klippning.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar