måndag 28 maj 2012

Vimmerby

I lördags åkte vi till Västervik för att gå på nyaste kusinens dop (barnens kusin alltså) - söta William 7 månader. Han var hur söt som helst, som en liten Buddha, och man ville bara klämma på honom ;-)
Här har vi mannen himself, med morsan oxå såklart =)

Som ett litet "pit-stop" tog vi en paus på Åmans i Västervik - världens bästa gatukök. Självklart åt vi en Västervik special (korv, pommes och massor med räksallad) vilket de gör otroligt bra, men sen tog vi oxå en Milkshake (ja, stor bokstav, den är klart värd det). Alltså, åker man till Västervik så MÅSTE man dricka deras Milkshake, det är den godaste jag smakat - någonsin!

Vi misstänkte att det kunde dölja sig ett bröllop i dopet, men det visade sig att vi hade fel (vi var tydligen inte de enda som trott det fick jag höra sen).

På kvällen blev det grillat hos makens bror med familj i Vimmerby, väldigt trevligt! Slötittade lite på melodifestivalen, men gick och lade mig innan de börjat rösta, så jag blev lite förvånad på morgonen när jag hörde att hon vann.

I går (söndag) spenderade vi halva dagen på Astrid Lindgrens Värld innan vi begav oss hemåt. Jättetrevligt, speciellt som himlen var klarblå och det var lagom varmt. Barnen gillade showerna, men kanske framförallt lekparkerna, och båda slocknade på 2 röda sekunder i bilen sen. Jag vet att det är många som är heeeelt lyriska över parken, och riktigt så långt skulle jag nog inte gå. Det är trevligt och mysigt, men som den nöjesparks-junkie jag är så saknar jag ju liksom åk-attraktioner....

Pippishowen var nog mest uppskattad av mina barn, som inte sett/läst alla Astrid Lindgrens böcker och filmer. 
Lukas älskade alla små hus man kunde gå in i och springa runt bland!

Väldigt sött =)
Oliver sprang runt med yngsta kusinen (eller ja, förutom William då) och lekte överallt där det gick!
Inte ens han som ALDRIG annars somnar i bilen kunde hålla sig vaken i mer än 3 sekunder på vägen hem...
Nu är det långdag som gäller idag, sista inflyttningsdagen på min mässa, så jag räknar med ett 12h pass (därför jag passar på att pausa några minuter nu). Det är idag vi märker om vi missat något.... *stressigt*

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar