måndag 13 oktober 2014

HallonOats

Hipp hurra, nu är jag på banan igen med mina makron, efter 2 veckors stress- och förkylningsrelaterat uppehåll. En bra hjälp på vägen är Tasty Health's blogg, där det finns så sjukt mycket goda nyttigheter att det är svårt att INTE testa dem. Allihop. Varje dag. *dreggel*

Till mellanmål och kvällsmat idag blir det hallon - OIAJ (oats in a jar, eller overnight oats), asgott och grymt smidigt att förbereda dagen innan... Varsågod, här kommer min variant!

Här är halva portionen, med till jobbet, andra halvan blir perfekt
att äta innan träningen ikväll. 
HallonOats, 1 portion
1 dl havregryn
150 g hallonkvarg (Lindahls sockerfria)
1,5 dl mellanmjölk
0,5 dl proteinpulver (jag använder det här)
2 tsk chiafrön
ca 0,5 dl hallon

Näringsvärde per portion
250 kcal
35,5g protein
14,3 g kolhydrater
5,2g fett

Det blir faktiskt ganska mycket, och är rätt så mäktigt, så jag delade upp min i två lite mindre mellisar.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar